Внутрішньошкільний контроль за НВП
Завдання, що постають перед
внітрішньошкільною системою контролю, гармонійно пов’язані з основними напрямами діяльності навчального
закладу й вимагають перевірки таких питань:
- виконання
всеобучу;
- виконання
державних навчальних планів і програм;
- стан
викладання окремих дисциплін;
- якість
знань і вмінь учнів згідно з навчальними програмами;
- методична
робота;
- позакласна
виховна робота з учнями;
- шляхи
реалізації особистісно зорієнтованого підходу до учнів у системі навчання
й виховання;
- запровадження
інноваційних технологій;
- застосування
нетрадиційних форм та методів навчання й виховання в роботі вчителів і
вихователів;
- реалізація
принципів гуманізації та гуманітаризації навчально-виховного процесу;
- рівень
якості роботи з відродження національної культури засобами
навчально-виховного процесу та ін.
Розв’язуючи завдання контролю, потрібно враховувати
ті, що сприяють
вдосконаленню навчально-виховного
процесу. Серед них:
- вивчення рівня засвоєння учнями знань, набуття вмінь і навичок (правильність, обсяг, глибина, дієвість);
- отримання інформації про характер пізнавальної діяльності школярів;
- установлення рівня самостійності й активності в навчальному процесі;
- виявлення причин утруднень і помилок у засвоєнні матеріалу;
- визначення ефективності організації навчального процесу уроку (методи, форми, засоби).
Кращих
результатів контролю з метою отримання інформації, проведення
діагностики й прогнозування
подальших успіхів у роботі можливо досягти тільки завдяки участі самих виконавців
– голів методичних об’єднань, членів методичної ради, творчих груп учителів,
які мають дотримуватися певних вимог, зокрема таких як:
- цілеспрямованість, оперативність;
- принциповість, об’єктивність, компетентність в оцінці діяльності учасників навчально-виховного процесу;
- диференційованість та індивідуальний підхід до педагогів при проведенні контролю;
- наукова обґрунтованість, точність, повнота й конкретність висновків, рекомендацій і пропозицій;
- дійсність, вимогливість і ефективність (перевіряється реальний стан навчально-виховного процесу, його вплив на розвиток особистості й підвищення якості знань учня відповідно до його пізнавальних можливостей);
- гласність ( результати перевірок бажано відображати як письмово, так і у формі словесних зауважень);
- виховна й мотиваційна значущість проведеного контролю (для учнів і вчителів).
Контроль за веденням документації
Види документації
|
Термін проведення
|
Класні журнали
|
Щомісяця
Наприкінці кожної
чверті
Наприкінці
навчального року
|
Календарні плани з
навчальних предметів
|
До 1 вересня
|
Журнали гуртків
|
9 – 13 вересня
Наприкінці кожної
чверті
Наприкінці
навчального року
|
Щотижневе
планування вихователів школи
|
Щомісяця
|
Плани з виховної
роботи
|
до 5 вересня
|
Немає коментарів:
Дописати коментар