Організація внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний  контроль за НВП

Завдання, що постають перед внітрішньошкільною системою контролю, гармонійно пов’язані з основними напрямами діяльності навчального закладу й вимагають перевірки таких питань: 
  • виконання всеобучу;
  • виконання державних навчальних планів і програм;
  • стан викладання окремих дисциплін;
  • якість знань і вмінь учнів згідно з навчальними програмами;
  • методична робота;
  • позакласна виховна робота з учнями;
  • шляхи реалізації особистісно зорієнтованого підходу до учнів у системі навчання й виховання;
  • запровадження інноваційних технологій;
  • застосування нетрадиційних форм та методів навчання й виховання в роботі вчителів і вихователів;
  • реалізація принципів гуманізації та гуманітаризації навчально-виховного процесу;
  • рівень якості роботи з відродження національної культури засобами навчально-виховного процесу та ін.
Розв’язуючи завдання контролю, потрібно враховувати ті, що сприяють
вдосконаленню навчально-виховного процесу. Серед них:
  • вивчення рівня засвоєння учнями знань, набуття вмінь і навичок  (правильність, обсяг, глибина, дієвість);
  • отримання інформації про характер пізнавальної діяльності школярів;
  • установлення рівня самостійності й активності в навчальному процесі;
  • виявлення причин утруднень і помилок у засвоєнні матеріалу;
  • визначення ефективності організації навчального процесу уроку (методи, форми, засоби).
Кращих результатів контролю з метою отримання інформації, проведення
діагностики й прогнозування подальших успіхів у роботі можливо досягти тільки завдяки участі самих виконавців – голів методичних об’єднань, членів методичної ради, творчих груп учителів, які мають дотримуватися певних вимог, зокрема таких як:
  • цілеспрямованість, оперативність;
  • принциповість, об’єктивність, компетентність в оцінці діяльності учасників навчально-виховного процесу;
  • диференційованість та індивідуальний підхід до педагогів при проведенні контролю;
  • наукова обґрунтованість, точність, повнота й конкретність висновків, рекомендацій і пропозицій;
  • дійсність, вимогливість і ефективність (перевіряється реальний стан навчально-виховного процесу, його вплив на розвиток особистості й підвищення якості знань учня відповідно до його пізнавальних можливостей);  
  • гласність ( результати перевірок бажано відображати як письмово, так і у формі словесних зауважень);
  • виховна й мотиваційна значущість проведеного контролю (для учнів і вчителів).

                              Контроль за веденням документації  

Види документації
Термін проведення
Класні журнали
Щомісяця
Наприкінці кожної чверті
Наприкінці навчального року
Календарні плани з навчальних предметів
До 1 вересня
Журнали гуртків
9 – 13 вересня
Наприкінці кожної чверті
Наприкінці навчального року
Щотижневе планування  вихователів школи
Щомісяця
Плани з виховної роботи
до 5 вересня


Немає коментарів:

Дописати коментар