Сторінка для батьків

Поради батькам п’ятикласників
1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.
Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.
12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.
Поради батькам щодо розвитку обдарованої дитиниhttp://www.podil19.org.ua/wp-content/uploads/2010/10/mh900439407.jpg

 

  • Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 

  • Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 

  • Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 

  • Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 

  • Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 

  • Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 

  • Показуйте дитині цікаві місця. 

  • Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 

  • Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 

  • Ніколи не карайте дитину приниженням. 

  • Купуйте дитині книжки за її інтересами. 

  • Привчайте дитину самостійно мислити. 

  • Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 

  • Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 

  • Уважно ставтеся до потреб дитини. 

  • Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 

  • Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 

  • Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 

  • Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 

  • Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 

  • У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 

  • Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 

  • Допомагайте дитині бути особистістю. 

  • Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 

  • Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 

  • Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 

  • Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд. 
Тест "не проґав вундеркінда!"
Кожна дитина має свої тільки їй властиві риси, які розпізнаються в ранньому віці, тому обов'язок батьків — помітити і розвинути приховані здібності та задатки. Ось тут і може допомогти запропонований тест
  1. Ваша дитина навчилася рано читати, до шестирічного віку самостійно - 7 балів, - за допомогою когось - 5 балів
  2. Читає багато книг, причому швидко — 2 бали.
  3. Сама або за допомогою когось зацікавилася словниками і енциклопедіями — 2 бали.
  4. Легко навчилася читати, але відчуває труднощі при читанні — 1 бал.
  5. Здійснює заняття за закритими дверима, а друзі в неї, як правило, старші за неї — 2 бали
  6. Веде бесіди зі старшими як рівний з рівними — 2 бали
  7. Ставить багато різних каверзних запитань, заганяючи під час дорослих у кут - 2 бали.
  8. У неї готові відповіді навіть, здавалося, на раптові запитання — 1 бал.
  9. Іноді неуважна, але завжди вміє робити цікаві повідомлення (скажімо,після перегляду кінофільму, телепередачі чи спостереження за чим-небудь) — 2 бали.
  10. Із задоволенням вступає в бесіду про навколишній світ, дає свою оцінку явищам — 1 бал.
  11. До одноманітних справ ставиться з нудьгою миття посуду, виконання навчальних вправ, які не вимагають великих зусиль — 1 бал.
  12. Чутлива до несправедливості, якщо навіть це не стосується її самої — 2 бали.
  13. Має багатий словниковий запас та вміло використовує в розмові різні терміни — 2 бали.
  14. Любить складні ігри (шахи та ін), які вимагають кмітливості - 1 бал.
  15. У ранньому віці цікавиться тим, що вивчають старшокласники — 1 бал.
  16. Любить різніз аняття, причому хоче робити все самостійно — 2 бали.
  17. ЇЇ цікавить Всесвіт, вона цікавиться питаннями світостворення і всім, що стосується давньої історії — 2 бали
  18. У школі навчається без особливих зусиль, швидко схоплює матеріал та має свою думку із багатьох питань — 2 бали.
  19. Досить розвинуте почуття сприймання музики, образотворчого мистецтва, навколишнього світу і в усьому шукає гармонію — 2 бали.
Ось і весь тест вашого "вундеркінда", якщо він таким є. А це залежить від того, скільки балів одержить він при підрахунку. Слід врахувати, що об'єктивність тестування залежить від чітких відповідей назапитання. Якщо ви набрали від 10 до 13 це говорить про те, що ваша дитина має певні здібності, а тому вам потрібно потурбуватися про те, щоб організувати її навчання та спрямовувати розвиток її здібностей.

Немає коментарів:

Дописати коментар